Tips voor de moeilijke ochtendmens!

Hoi lieve internetvrienden, daar was ik weer!

Vroeger stond ik iedere dag om 5:30 op, om vervolgens om 7 uur te vertrekken van huis om naar school te gaan. Nu ik in Zwolle woon is dit niet meer het geval en begint mijn dag pas rond een uur damian-zaleski-843of 8. Een wereld van verschil dus. Ik weet niet hoe het komt, maar de laatste tijd begon mijn dagen weer om 6 uur en het lukte mij gewoon NIET om op te staan. Dus ik dacht, en
stiekem ook voor mezelf, hier wat tips om een betere ochtendmens te worden (want ik heb die tips nodig haha!).

Tip 1:
Mindset. Dit klinkt misschien nu een beetje vaag, maar het heeft er echt mee te maken. Als je je mindset al instelt dat je vroeg moet opstaan en wat heb je het zwaar, dan wordt het inderdaad ook zwaar. Stel jezelf voor dat je de voor dat je gaat slapen morgen heel vrolijk wakker wordt en je zin hebt in een nieuwe dag! Ga ook niet slapen met een kop vol zorgen, heb je nou wel zorgen (wat ik ook wel eens heb) schrijf het dan lekker van je af, dan hoef je er niet meer over na te denken (en misschien bang zijn dat je het vergeet) en kan je het de volgende dag  met volle energie jouw zorgen aanpakken.

Tip 2:
Zet die wekker ver van je bed af! Ik gebruik mijn telefoon, die naast mijn bed ligt, en betrap mezelf er echt op dat in de ochtend ik wakker wordt en dan even social media ga checken om vervolgens 20 minuten later pas uit mijn bed te stappen. Waardoor ik vervolgens nog moet haasten ook, werkt niet dus!
Leg dus die telefoon (of wekker) ergens ver van je bed af, plus dan moet je wel uit je bed om dat stomme ding uit te zetten. Waag het niet om dan terug in je bed te kruipen, U CAN DO IT!

Tip 3:
Maak je bed meteen op! Dit is misschien een gekke tip en ik weet ook niet zo goed waarom het werkt, maar het werkt! Het is ook meteen een rustiger beeld, zeker als je thuis komt is het altijd lekker als tenminste iets opgemaakt en schoon is, dat is een hele goede tip voor mij omdat ik echt de rommel heb uitgevonden volgens mij. Meteen ben je ook een stuk meer wakker en het oogt meteen netter; win-win situatie!

Tip 4:
Alles klaar leggen voor de volgende dag. Ik merk dat ik in de avond (niet altijd hoor) meer gemotiveerd ben om nog dingen te doen; ik heb nog energie van de dag over! Ik vind het altijd heerlijk als ik wakker de volgende dag en alles ligt al voor me klaar; kleding, lunch voor de dag en mijn tas ingepakt. Niet hoef ik dan nog de ochtend te bedenken wat ik nog allemaal moet doen (en waarschijnlijk de helft vergeet), maar kan ik ook meteen weg! Vaak check ik nog even alles en dan hoppa meteen door naar school!

Tip 5:
Een vast routine houden! Begin de dag met een glas water drinken voordat je ontbijt. Het is bewezen dat dit super goed is voor je lichaam, op deze website wordt het iets meer uitgelicht: Water drinken = life
Ook is een vaste routine is heel fijn, die van mij zag er zo altijd uit: 5:30 tot 6:00 wakker worden (hoofd wakker krijgen, wassen etc.) van 6:00 tot 6:30 aankleden, lenzen indoen. Van 6:30 tot 6:50 eten en spullen pakken en van 6:50 tot 7:00 schoenen aandoen en wat spare time, 7 uur gaan met die banaan! Zo kan je zelf helemaal invullen hoe jij het wilt doen, het is meteen voor je zelf heel duidelijk; ben ik nog op schema, heb ik zelfs nog tijd over?

En dat waren mijn ochtendtips, mistte er nou een fantastische goede tip? Laat het hieronder in de comments weten.

Goodluck
Love always,
Meg

 

Misschien vind je dit ook leuk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *